torstaina, kesäkuuta 29

Kuvia menneisyydestä ja nykyisyydestä




Kuten lupailin, tässä kuvia vanhoista (muinaisista) käsitöistäni: varmaan ensimmäinen kaulahuivini ala-asteelta, pituus n. 40 cm ja leveys riippuu mittauskohdasta...
Ja tässä viidennellä luokalla tekemäni pirtanauha. Pintakuvio on melko ok, mutta se leveys on taas melko mielenkiintoinen...
Äidin kanssa kinataan siitä kuka tämän pupun on tehnyt, minä väitän, että äiti, mutta hän väittää, että minä. En usko siihen, sillä pupu on siististi tehty ja edelliset esimerkkini osoittavat, että minä en ole ollut kykeneväinen moiseen... :)

Sitten esittelen äitini neuloman villanutun, joka mulla on useissa valokuvissa vauvana päällä. Pintakuvio on hieno, tosin kumpikaan ei tiedä mitä se on, ilmeisesti nurjalla on nostettu joka toinen silmukka noin 4 kerroksen välein. Tämä uusi kone on huippu ja varsinkin kun ystäväni Harri sai langattoman nettimme toimimaan (KIITOSKIITOSKIITOSKIITOS HARRI!!!!! )
on elämä mallissaan. Mutta miksi ne sanovat tätä LANGATTOMAKSI verkoksi?!
Tässä vaalenavihreästäSamoksesta virkkaamaani kolmiohuivia osanen, vielä upuu paljon paloja... Kuvion nimi on Villiruusu, bongasin sen tästä vuoden 1968 virkkauskirjasta. Siinä oli paljon kivoja muitakin malleja, ehkä kuulette niistäkin vielä joskus. Toinen korvaamaton kirja-apuni, ala-asteen kässän kirjani. Täältä löysin mm. nirkon virkkausohjeen, jonka edellisen kirjan kirjoittaja olettaa kaikkien osaavan ilman neuvoja...
Ja viimeisenä vaan ei todellakaan vähäisimpänä, Juhannuksena otettu kuva 8,5 kk vesipedostamme! Ensi yönä blogini alkaa päivittymään automaattisesti Context Watcherin myötä. Olen osallisena kännykkäsoftan testauksessa, ja osana sitä känny kertoo maailmalle missä oon ja mitä teen. No kotiäiti ei paljoa liiku ympäriinsä, mutta ehkä se jotain infoa antaa, ainakin softan kehittelijöille... Pyrin hieman inhimillistämään softan luettolomaisia postauksia, mutta varmaan en joka päivä täällä käy, joten älkää peljätkö, en ole seonnut, vaikka blogini on outona. ;)

1 kommentti:

Harri kirjoitti...

Eipä tullut vielä automatiikkaa... Hmmm. Mikäköhän vikana. Mun täytyy fundeerata. -harri