keskiviikkona, tammikuuta 10

Kirjoja alesta

Ostin kaksi kirjaa halvalla Suomalaisen kirjakaupan alesta. Donna Kooler'sin 555 ristopistimallia irtosi 5€:lla ja Karen Hemingwayn toimittava ommel encyclopedia 10€, molemmat englanniksi ja täynnä ihania kuvia ja malleja.

Mähän en ole kauheammin neulalla ja langalla tehnyt mitään, mutta ainakin noita ristipistomalleja voi käyttää neuleissakin, jos pieni kuvan venyminen ei haittaa.

Lumihiutaleet on mun ehdoton lempikuvio kaikista maailman kuvioista, tässä Hemingwayn hiutaleita tauluna, tämmöinen on varmaan pakko joskus tehdä. Varsinkin, jos sitä oikeaa lunta ei enää ikinä tulekaan.


Olin tänään Martta-illassa, ja jotenkin ajauduin tilanteeseen, jossa lupauduin opettamaan kaikille halukkaille extramarttaillassa sukkien/lapasten neulomista pitkillä pyöröpuikoilla (kaksi sukkaa/lapasta samalla puikolla) ja kuinka sukka aloitetaan magic looppina...

Tuntuu hassulta, koska hehän kaikki ovat varmasti sata kertaa kokeneempia käsitöidentekijöitä, kun vertaa minuun, mutta ihan hauskaa jakaa uusia tekniikoita muiden kesken ja opettaa jotain ihan uutta. Kaikki kyselivät, mistä minä olen moisia juttuja oppinut? No netistä tietty! Ja varsinkin teiltä muilta neulojilta :)


Kiitos jo etukäteen myös Tiinalle, tilasin Tiinan kautta käpyjä eli sukkuloita, olen innostunut käpyilystä eli sukkulapitsistä. Ohjeita on, välineitä ei. Kohta on niitäkin :)

Ei kommentteja: