lauantaina, toukokuuta 27

Varpiainen?

Yksi ilta värjäilin jälleen Kool Aidilla: Grape x 2 pss, Black cherry 1 ja pink lemonade 1. En ollut lainkaan tyytyväinen tulokseen. :( Ekasta värjäyksestä (vihreäkeltaoranssi) tuli paljon tasaisempi. Nyt tuli kirjavaa ja epämääräistä -> epämääräisyys johtuu siitä, että kirsikka ei oikein istunut muihin väreihin, eli jouduin vähän sekoittelemaan värejä... Eli mikään ei ole todellinen väri, vaan kaikki on omituisia zekotuksia. Neuloessa silmä kyllä tottui väreihin.

Aloin neulomaan elämäni ensimmäisiä sukkia varpaista ylöspäin. Löysin Knittyn hienon ohjeen Magic cast-on, jossa sukan kärki luodaan niin, ettei siitä jää saumaa ja sukka neulotaan pitkillä pyöröpuikolla, tosin mä neuloin vain yhdellä ekan kierroksen jälkeen ja hyvin toimii niinkin! Sitä en kyllä vielä tajunnut, että miksi sukka neulotaan nurjapuoli ulospäin, kun käsittääkseni se onnistuisi hyvin oikeinkin päin, luulen että neuleen "reunoista" tulee nurinpäin siistimpi (kun lanka venyy sisäkurviin eikä ulkokurvin kautta, jos kukaan tajuaa mitä yritän selittää...)Tämä tekniikka kannattaa opetella, se on todella helppo ja kiva varpaille. Olin neulonut melkein (en lähellekään) kantapäälle asti, kun tajusin, ettei mulla ole mitään hajua, kuinka kantapää tehdään näin väärinpäin neullottaessa. Noh, siitä se ajatus sitten lähti... Tein siis varpiaisen (oma sana...),näin kesällä en kaipaa kokonaisia sukkia, mutta varpaat olisi kiva saada lämpimiksi eli kunnon varpiaiset jalkaan! Pysyy resorin ansiosta jalassa, vaikka ramppaisi jääkaapin ja sohvan väliä ahkerastikin ;).
Sen verran vielä itselleni joudun varpiaisia selittelemään, että en ole vielä päättänyt viimeistä silmukkaa enkä katkaissut lankaa, eli mitään peruuttamatonta ei ole vielä tehty... Käyttäisitkö sinä varpiaisia? Mä alan ihastumaan ajatukseen hetki hetkeltä enemmän, mutta en ole vielä ihan varma. Varvikas olisi kivempi nimi, mutta kun varvassukkien nimi on jo varvikas.

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Pitäisin kyllä!

Loistava idea!

Mä ainakin usein istun tässä koneellakin niin, että sukat on puoliksi jaloissa.. Peppipitkätossuna :D Tuollainan varpiainen varmaan toimisi sellaisessa tilanteessa :))

Anonyymi kirjoitti...

Tosi kivan näköinen! Tarpeen olisi kyllä tuollaiset!

Anonyymi kirjoitti...

...oonkohan nähnynnä unta, vai ihan kuin olisin jossain nähny tuollaset....

Taija kirjoitti...

Kati:
Laiskuuttani ja osaamattomuuttani mä varpiaiseni tein, en ole itse muita nähnyt, mutta varmasti joku muukin on vastaavia viritelmiä tehnyt. :)

Semmosia sukkia mäkin olen bongaillut, joissa ei ole varpaita lainkaan, eli just päinvastoin kuin mun tekeleet.

On melkoisen varmaa, että kukaan ei enää voi keksiä pyörää uudelleen... Mutta mä haastankin vain itseäni ja yritän oppia uusia juttuja - enkä kehittää jotain, mitä kukaan koskaan ei olisi tehnyt. Omaks iloks!

Anonyymi kirjoitti...

Varpiaiset on ihanat! Minun on pakko tehdä itselleni jotain tuon tapaista myös. Olen ikuinen varvasviluinen, mutta kesäkuumassa huoneistossa kokonainen villasukka on kyllä liikaa. leijonaemon takaan minullakin aina sukat vain puoliksi jalassa :) Suloinen idea.

Anonyymi kirjoitti...

en minä ainakaan neulonut nurjapuoli ylöspäin.